از استاد بپرسید
نوشته شده توسط : زپو

 از استاد بپرسید


به گزارش خبرآنلاین، انتشارات ثالث کتاب «از استاد بپرسید» نوشته سری هارولد کلمب را با ترجمه ای از مینو ارژنگ و هما جابری زاده منتشر کرده که تا به حال چندبار تجدید چاپ شده است. کتاب از استاد بپرسید، نخستین مجموعه پرسش و پاسخ از مکاتبات سری هارولد کلمب است که قبلا تنها تعداد بسیار کمی از این مکاتبات در مجله «جهان عرفان» و یا «نامه های نور» به چاپ رسیده است. اما بالغ بر 90درصد این کتاب نامه های خصوصی اوست.
دوازده بخش این کتاب حاوی پرسش هایی پیرامون «رویاها، حفاظت معنوی، حل مشکلات و ایجاد ارتباط با دیگران است، که به کمک آنها می توان به رمز تعادل و هماهنگی در زندگی، فهم زندگی گذشته، و رشد و تحول شخصی و خلاقیت و خویش انضباطی دست یافت.

 

در این مجموعه خواندنی، دانش باستانی سفر روح، آئین نور و صوت خداوند به سوالات و نامه های شاگردان و جویندگان معنوی و کسانی که مشکلات خانوادگی دارند و از سراسر جهان نامه هایی را ارسال کرده اند، پاسخ داده شده است.


اگرچه مکاتبات میان استاد و شاگرد (چلا) امری کاملا شخصی است اما پیام آن جهانی است. در واقع، هدف تمامی سوال هایی که در این کتاب مطرح شده، طلب جوینده در شناخت خداوند، علی رغم همه موانع است. لطف و محبت او نسبت به روح ها در راه بازگشت به موطن اصلی یعنی خداوند، در پاسخ های او کاملا مشهود است.


در قسمت هایی از بخش اول این کتاب با عنوان «رویاها» می خوانیم:
- سوال: رویاهای زیادی دارم و در واقع وضعیت رویایی من بسیار فعال است. ولی هر وقت از خواب بیدار می شوم، نمی توانم بیشتر از یک رویا را بخاطر بیاورم. این موضوع از لحاظ روحانی چه معنایی می تواند داشته باشد؟
- جواب: اغلب مردم در حالتی از سردرگمی به سر می برند که اطلاعی هم از آن ندارند، آنها نمی توانند درباره موقعیتشان در خواب و رویا عقیده و باوری در ارتباط با زندگی در جهان های روحانی بالاتر داشته باشند. آنها به شما نشان می دهند که چگونه در ماموریت روحانیتان انجام وظیفه می کنید. حتی اگر شما ندانید که ماموریتی هم دارید. رویاها به شما نشان می دهند که شما در ارتباط با زندگی و روح مقدس چطور پیش می روید...
- سوال: من این موضوع را درک می کنم که ما در هنگام رویا، در واقع درحال سفر روح هستیم. در نتیجه مکان ها و مواردی که اتفاق می افتند، همگی حقیقی هستند، بنابر این اگر همه مردمی که در رویاهای من هستند واقعی می باشند، بدان معنی است که انسان های دیگر هم رویایی مشابه رویای مرا دارند؟
- جواب: یک رویا یک تجربه واقعی است و «سفر روح» چیزی بیشتر از یک تجربه روحانی می باشد. شما به عنوان یک «روح» ممکن است همچون دیگران صدها تجربه در سطح ها و طبقات مختلف داشته باشید. در اینجا توضیحی می دهم که می توانید توسط آن تنوع تجربه های بیرونی را درک کنید: تجربه های روح چیزی است که صدها نفر از مردم در یک روز و در یک شهر از آن برخوردارند ولی مغز انسان قادر است فقط تعداد کمی از این تجربه ها را در یک زمان بخاطر بیاورد. شما ممکن است یک تجربه درونی مشخصی را با شخصی در طبقات درون به یاد بیاورید و این به دلیل اهمیت معنوی ای است که آن موضوع برای شما دارد. لیکن شخص مقابل احتمالا تجربه ای کاملا متفاوت را بیاد می آورد، زیرا احتیاجات شما متفاوت است. در مقایسه با روح، مغز ما چند خاطره را در یک زمان می تواند حفظ و نگهداری نماید. بنابر این ما فقط آنهایی را بیاد می آوریم که بیشترین معنی را از لحاظ معنوی برای ما دارا هستند.
بسیار به ندرت اتفاق می افتد که احتیاجات روحی دو نفر دقیقا با هم منطبق باشند، ولی اگر چنین اتفاقی بیفتد، دو «رویاگر» رویایی مشابه به هم را بیاد خواهند آورد. لیکن سطح متفاوت هوشیاری آها به هرکدام دیدی به خصوص از چیزی که واقعا در موقعیت رویا اتفاق افتاده است، ارائه می کند.


همچنین در بخش هشتم این کتاب با عنوان «رشد و تحول» می خوانیم:
- سوال: هدف غایی روح چیست؟
- جواب: در اینجا بطور خلاصه هدف غایی روح را بیان می کنیم: روح در جهانهای پایین، دانشی را جمع آوری می کند تا بتواند شهروندی راستین از یک اجتماع روحانی شود و همکار خدا شدن نیز همین است. رابطه بین کودک و والدین نیز در جهان های مادی بر مبنای همین اصل روحانی بنا شده است. والدین وسیله ای هستند برای ورود کودک به این جهان و مسئولیت تعلیم و تربیت او را بر عهده دارند. کودک باید در فاصله تولد تا سن هجده سالگی همه بایدها و نبایدهای فرهنگش را بیاموزد. حقیقت مهمی که در رابطه بین کودک و والدین نهفته، آننست که اگر کودک به سن قانونی برسد، اما هنوز جایگاه مناسبی در جهان برای خویش نیافته باشد، والدین در وظایفشان کوتاهی کرده اند.
هر روح بارقه ای از خداست، کودک با خطا کردن می آموزد، اما والدین عاقل اجازه می دهند تا او خودش یاد بگیرد و در صورت لزوم او را راهنمایی می کنند…»


خرید و دانلود  از استاد بپرسید






:: برچسب‌ها: از , استاد ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: